måndag 1 november 2010

När jobbet tar över...

Fotograf: Linnéa Pettersson
Jag satt för någon vecka sedan med mina underbara gycklarkamrater och diskuterade vilket ljud som uppstår när man "går in i väggen". Är det ett klassiskt boioioioing-ljud á la tecknad film eller ett köttigare ljud såsom det ljud som kan tänkas komma av att man bryter av en torr pinne inlindad i fläskkotlett?

Hur det än låter så kom vi fram till att man efteråt säger; AaaaiH! Jag måste nog vila ett tag.

Jag blev lite sugen på den där vilan och gjorde därför mitt bästa med att jobba ihjäl mig. Efter tre veckor med Awakeprojekt i skolan, på teatern och på centralstation, parallellt med TRiXprojekt i Årjäng på skolor och i lokalen, för mycket jobb och för lite sömn så var jag säker på att det snart skulle låta; sknäck. Men icke!

Jag blev mest snuvig och ganska dåsig i två dagar.

Nu chillar jag med Finfotografitjejen och tar det lugnt.

På tisdag bär det av mot Frankrike igen för att repetera Gaudete med bl.a.  Husvagnskillen Fabbe.
Gött.

Det är ganska härligt det här livet. De olika projekten och tiden runtomkring ger så olika saker och uppfyller så många olika drömmar.
Det är farligt när allting är så satans roligt.

Hellre skriva än inte. Uppdateringar förljer snart.

1 kommentar:

  1. Finfotografkillen vill spela flipper med finfotograftjejen och finkulturkillen
    ring när du är i stan
    puss

    SvaraRadera