tisdag 28 september 2010

i väntan på F:skatt

Nu är papperna inskickade för den enskilda firman, Finkulturkillen.
Jag har pratat med en bankkvinna och det får bli ett bankgiro.
Jag har gjort ekonomiska kalkyler på hur många smörknivar jag måste göra för att klara månaden på enbart hantverket.
Antalet är 143 stycken. 
Jag är inte särskilt bra på ekonomiska kalkyler.

Så småningom ska jag göra ett par olika hemsidor också.
En enkel hantverksblogg och en ännu enklare engelsk kontaktsida för teatern. 

Efter detta saknas bara en monockel och någon form av ansiktsbehåring. Nice. 

Som du märker så är ju framgången glasklar. Pengarna kommer att rulla in som nånting som rullar bra som hamnat i en nerförsbacke. Så för att hålla saker och ting intressanta så valde jag igår kväll att medvetet sabotera alla framtidsutsikter för god arbetsmoral och köpte en xbox. Det är också därför som det här inlägget saknar all form av struktur och humor. Man blir inte bara dum av att spela tv-spel hela natten. Man blir dålig också. Och tråkig. Och trött.

Så med detta lilla hinder så har jag nu skapat den konflikt som krävs för att hålla Finkulturkillebloggen vid liv. 

Finkulturkillen Vs. Xbox  0-1




6 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Blir du så tråkig av att en xbox, kanske du ska tanka hem lite mer tv-serier också! ;)

    SvaraRadera
  2. vänta betyder det här möjligen att det finns ett gammelxbox att hämta i västerås?

    Hairy Per

    SvaraRadera
  3. Och jag som sitter med Xboxen just nu.. i skrivande stund. Eller just nu är det Andreas som spelar, inte jag. Jag skriver ju till dig. Men jag vet alltför väl vad du pratar om...

    Kul ändå att du startat firman. Heja dig Pelle! Hoppas vi får tillfälle att ses snart. Kram! <3

    SvaraRadera
  4. "Pengarna kommer att rulla in som nånting som rullar bra som hamnat i en nerförsbacke" vinner förstapris i kategorin "bästa formulering Adina hört idag av de hon av nån anledning kommer ihåg". Oerhört ärofyllt trots få kandidater.

    SvaraRadera
  5. Jag ser mig föranledd att å det bestämdaste protestera. Det finns inga som helst belägg för att man skulle bli dum i huvudet av att spela tv-spel hela natten, inga som helst belägg! I egenskap av representant för den digitala underhållningsbranschen kräver jag ett fullständigt tillbakatagande och en omedelbar och offentlig ursäkt för ditt befängda påstående, i annat fall väntar rättslig påföljd, sanna mina ord!

    SvaraRadera
  6. Herr Hannes.
    Dra åt Helvete med dina inskränkta kommentarer. Jag slåss för det sköna, vackra och underbara här i världen och där har sådana fanatister som du ingen plats. Jag citerar den gamla greken Sokrates. "Wow är för töntar."
    Mvh// Mr. Finkultur

    SvaraRadera